Utbildningar

cocktailskolans serveringstillståndsutbildning

Serveringstillståndskurs

1:a januari år 2011 fick Sverige en ny alkohollag och mycket förändrades både för branschföretagare och myndigheter.

Det lagstadgade kravet på utbildning inom alkohollagstiftningen är numera borttaget, men istället skall tillståndssökande bevisa sina kunskaper gällande alkohollag genom ett kunskapsprov genomfört i den lokala kommunens regi.

Cocktailskolan erbjuder en förberedande utbildning på 2,5 timmar inför kunskapsprovet för de som så önskar.

Serveringstillståndskurs 2,5 timmar!

Kursen är teoretisk och ger er grundläggande kunskap om svensk alkohollagstiftning, historik, regler, stadgar, paragrafer samt hur dessa tillämpas och tolkas.

Kursen ger er en god inblick i svensk alkohollagstiftning och hjälper er att individuellt lägga upp ett schema för egenstudier som ger er större chanser att lyckas med kunskapsprovet som måste skrivas hos Tillståndsenheten i er kommun.

Innehåll och pris!

2,5 timmars föreläsning, självstudiematerial och 1st övningskunskapsprov ingår. Priset för serveringstillståndskursen är, 1500 kronor exklusive moms

Joachim Ditlevsen, 0708-112952

Hör av er till info@cocktailskolan.se om ni är intresserade av denna kurs. Välkomna!